Justyna Stanisławska

Absolwentka wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Karierę zawodową rozpoczęła w 1996 r. jako asystentka produkcji brytyjskiej Fundacji The Globe Theatre. Pracowała przy realizacji takich spektakli jak: Art (J.Reza), Place with the Pigs (A. Fugard), czy Edmund Kean (R. FitzSimons), Teechers (J. Godber) i Someone Who’ll Watch Over Me (F.McGuiness).

Pierwsze kroki na scenie stawiała w młodzieżowym teatrze ruchu TeArt Opty w Starej Prochowni przez klika lat aktywnie współtworząc grupę (Opiniospesamor, Wisła, Karma).
W 2000 r. rozpoczęła współpracę z warszawskim Teatrem Go i Fundacją Proscenium jako aktorka (Ten Men La Fontaine, Sonata Belzebuba, Na pełnym morzu, Spoko smoko) i pedagog w młodzieżowym studio aktorskim.
Podczas studiów teatrologicznych wspierała organizację Międzynarodowego Festiwalu Szkół Lalkarskich w Białymstoku jako opiekun grup teatralnych z Hiszpanii i Iranu (2002-2004).
W 2004 r. wyjechała do Wielkiej Brytanii, gdzie jako inspipcjent pracowała w Harrogate Theatre przy realizacji spektali Ghosts (H.Ibsen) i Mother Goose.
Po powrocie do Polski zrealizowała cykl jednoaktówek Antoniego Czechowa Niedźwiedź i Zaręczyny na scenie ursynowskiego Domu Sztuki „Jary”.

Jako teatrolożka i recenzentka współpracuje z czasopismami Scena, Taniec, NieTakt i portalem taniecpolska.pl , a także Centrum Sztuki Tańca i Fundacją Artystyczną Perform.
Organizuje koncerty, rozmowy z przedstawicielami świata kultury i sztuki, wieczory literackie. Pisze opowiadania i felietony. Tańczy.